Smile, Table, Tableware, Textile, Tablecloth, Happy, Community, Plate, Chair

Om Inizia Collective

Nå nye høyder i 2024

Å starte et selskap er tøft. Det er mye å sette seg inn i, og mange beslutninger må tas.

Mange gründere og ledere er gode til nettopp dette, fordi de har en kompetanse på et felt som gjør det mulig å leve av det de er best på. Eller kanskje har de en god ide og den gjennomføringskraften som skal til for at drømmen blir en realitet.

La oss hjelpe hverandre opp og frem.

Jeg har selv hatt nytte av å sparre med andre, lytte til deres erfaringer og ta beslutninger basert på innsamlet informasjon. Spesielt de siste par årene har det vært vesentlig for utviklingen av egne bedrifter. Nå, etter åtte år som gründer med en utdanning i økonomi og entrepenørskap - sammen med et godt team og stort nettverk - ønsker jeg å hjelpe andre gründere og ledere under oppstart, drift og utvikling. Med dyrebar erfaring fra alle tenkelige oppturer og nedturer, kan jeg være en støttespiller og sparringspartner som kan forstå det du står i, og hva du har behov for. Jeg håper at vi sammen kan vokse, dele erfaringer og ta steget til et helt nytt nivå i 2024. VI har alle noe å lære og lære bort.

Building, Wood, Grey, Floor

Som gründer har jeg selv klødd meg i hodet og prøvd å finne ut av ting på egen hånd. Å være grunder eller leder kan ofte være en ensom affære, med den risioken og ansvaret som følger med, både overfor ev. ansatte, leverandører og ikke minst kunder. I tillegg kan dette ansvaret påvirke deg på flere arenaer i livet ditt, i tide og utide - og i ulike faser. Det de siste par årene har lært meg, er at det sjeldent hjelper å stå i det alene.

Likevel dukker det opp spørsmål og utfordringer det ikke alltid er lett å finne ut av selv.

Hva er Inizia Collective?

Ofte stilte spørsmål

Det er en mastermind-gruppe, en slags veiledningsgruppe, som brukes til å hjelpe deltakerne med å løse utfordringene sine med innspill og råd fra de andre gruppemedlemmene. Det sies at du få mest mulig ut av en Mastermind-gruppe med en fasilitator (det er oss). Det gir en struktur og et system som skaper et produktivt rammeverk for å kunne få mest mulig utbytte fra samlingene. I tillegg har jeg (Anna) lang erfaring med drift av ikke bare ett, men 4 bedrifter parallelt i ulike industrier, i tillegg til å ha jobbet som eksternt konsulent.

Når er oppstart?
Oppstart er i slutten av april 2024. Er du nysgjerrig, ikke nøl med å sende Anna en e-post for å vise interesse og for å høre om dette er noe for deg, før du søker. anna@inizia.no

For å melde deg på, må du fylle ut søknadsskjemaet under, slik at vi sikrer en god match, og at jeg (Anna) faktisk kan påvirke deg positiv og bidra til din utvikling. Du får tilbakemelding innen 7 dager om du kan bli med.
Hva er formatet?
Vi sparker alt i gang med en fysisk hel dag, inkl. lunsj og middag i hjertet av Oslo. Vi skal nemlig bli godt kjent, slik at vi skaper rom og trygghet for å dele det som både er gøy og det som er vanskelig.

Etter første samling i april, vil noen samlinger være digitale og noen fysiske.
April: Oppstart med fysisk oppmøte. Inkl. lunsj + middag.
Mai: Digitalt oppmøte inkl. lunsj
Juni: Fysisk oppmøte i Oslo
Juli: Refleksjonsoppgave
August: Digitalt oppmøte
September: Fysisk oppmøte inkl. lunsj
Oktober: Fysisk oppmøte inkl. lunsj
November: Digitalt oppmøte
Desember: Avsluttende samling inkl. lunsj og middag,

De digitale samlingene vil være en blanding av lengre live-sesjoner, innspillinger og en-til-en.

Du vil også få invitasjon til enkelte arrangementer i løpet av våren.

Agenda til de ulike sesjonene blir sendt ut to uker i forveien, og er basert på gruppens behov. Enkelte ganger henter vi inn eksterne på enkelte temaer.

Vi avslutter 8 herlige måneder med et "styremøte" – en heldags i Oslo inkl. middag i desember.
Hva er formålet?
Å være gründer kan til tider være en ensom affære. Her får du luftet aktuelle utfordringer og problemstillinger. Sannsynligvis har noen vært der tidligere. Vi vil jobbe på bedriftsplan, men også på det personlige plan, da det ofte henger tett sammen. Målet er å gjøre deg i bedre stand til å ta riktige og viktige beslutningene, slik at du kan videreutvikle bedriften og deg selv - noe som vil lede deg til å nå målet du har satt fremover.

Likevel er det opp til deg å være handlekraftig med de elementene som kan få deg i mål, og det er nettopp her vi vil følge deg opp. I tillegg til våre månedlige samlinger, vil vi tilby noe veiledning mellom samlingene - og muligheten til å ta kontakt utenfor samlingene.

Vi går ned i nitty-gritty, med praktiske eksempler, og Anna viser raust av interne dokumenter og regnskap.
Fokusområder
Inizia Collective er for deg som allerede har en bedrift eller er under oppstart, som har et mål om å utvikle deg selv og skalere bedriften. Vi vil fokusere på mål, ambisjoner, salg, utfordringer, forretningsutvikling, rolleutvikling,, vekst, økonomi, profesjonalisering, styring og personlig utvikling.

Vi tar tematikken på et svært praktisk nivå, og med helt konkrete og transparente eksempler av f.eks. avtaler, budsjett/likviditet, prising m.m.

Hvilke behov du har, skriver du i søknaden. Blir du tatt inn i programmet, vil vi ta hensyn til dine behov for utvikling når vi setter opp programmet videre.

Sammen når vi målene

  • En samling per måned i åtte måneder
  • Samlingene er en blanding av fysiske og digitale
  • En-til-en samtale og oppfølging mellom samlingene
  • Relevant lesestoff og bøker
  • Arbeidshefte
  • Kurs og workshops med ev. eksterne eksperter
  • På alle fysiske samlinger, er det inkludert lunsj.
  • Middag på første og siste samling.

En hel dag med workshops, sparring og en-til-en-veiledning, en gang per måned. Du vil ha muligheten til å lære av og med likesinnede, samt eksterne eksperter som vi henter inn i takt med gruppens behov. Du vil få et større nettverk, samt noen du kan ta kontakt med mellom samlingene. Anna sender ut e-post med oppfølging og ressurser mellom samlingene, og du har mulighet til å sjekke inn med Anna ved behove.

Dette får du:

Hva er inkludert?

NOK 8.250,- per måned. (Undervisning er fritatt merverdiavgift). Totalt. 66.000,- Fra april–desember (med unntak av juli).

Ved full betaling før oppstart, får du 10% rabatt.

Vi forventer at du gir og deler av deg selv, og forsøker å delta på så mange samlinger som du kan - da får alle best mulig opplevelse. Det følger med en taushetsplikt på det som deles i samling.

Gründertilværelsen kan ofte være travel, men vi er sikre på at du vil få masse ut av samlingene - som du kan benytte i din hverdag som gründer/leder.

Send en uforpliktende e-post med dine spørsmål og litt info om deg selv til anna@inizia.no for å få svar på det du lurer på og mer informasjon om påmelding.

Din investering

Ja, jeg vil vite mer!

Hva kreves av deg?

Smile, Joint, Plant, Neck, Sleeve, Standing, Waist, Grey, Collar

Jeg er en forretningsutvikler som brenner for å skape, utvikle og påvirke - og å hjelpe andre. I min tid som gründer har jeg gjort mye riktig, men jeg har også lært mine lekser. Jeg ønsker å bruke det jeg har lært hittil til å skape samlinger som jeg er sikker på vil komme til nytte hos deg - med praktisk tilnærming og reelle transparente eksempler.

Jeg følger deg opp hver måned, og blir med deg på alle oppturer og nedturer. En hånd å holde i når det trengs, og noen som kan utfordre deg når du har kapasitet.

Etter flere års erfaring fra hotell og reiseliv, tech-startup, utleie av eiendom, konferanse, nettbutikk, kurs og foredrag, markedsføring og media, startet jeg i 2016, som 23-åring, min første bedrift. Siden den gang har jeg bygd opp fire selskap i konsern-struktur og ulike industrier, kun med egne midler. I tillegg har jeg opparbeidet meg styreerfaring i eksterne styrer og vært konsulent i et selskap i vekstfase som nå har blitt kjøpt opp – hvor jeg bidrar i endringsledelse.

Hvorfor Anna og Inizia Collective?

Påmeldingsskjema

Klar for det neste steget?